般若波罗蜜多心经

Monday, June 7, 2010

自制班兰咖央@Homemade Pandan Kaya

我家隔壁邻居,又给我们拿来了一些班兰叶

先要谢谢,我家邻居那位uncle,他常都会采一些班兰叶给我们

不过每次我都没有用上,老公最喜欢把它放在车子里

这次刚巧有时间,就把握机会自己尝试煮咖央

这可真的是我的第一次哦~呵呵

食谱来自这里(谢谢Nasi Lemak Lover分享)

Homemade Pandan Kaya

Ingredients:

- 3 Large Eggs

- 250g Caster Sugar

- 350 ml Coconut Milk

- 8 pcs Pandan Leaves (Screwpine Leaves)

Steps:

Mixture A - Blend pandan leaves and coconut milk in a blender.

Mixture B - Add sugars into beaten eggs, use a hand whisk to stir mixture until sugar dissolves (Do not beat but lightly stir!)

1)Add mixture A into mixture B became kaya mixture.Stir and mix well.

2) Sift the kaya mixture into another into another mixing bowl (stainless steel preferred)

3) Place mixing bowl another pot of boiled water on low heat, stir kaya mixture occasionally. (Do not stop to long, 1-2 mins intervals)

4) It took at least 1 hour to cook till desired thickness. cool completely before store in a clear jar and keep in the fridge.



好好吃的班兰咖央哦.....来块苏打饼~一级棒...

7 comments:

  1. 我自己自备白面包过来涂kaya当午餐了。
    哈哈~~

    ReplyDelete
  2. 看起来很香浓很好吃哦~~
    我喜欢它绿绿的颜色~~~~

    ReplyDelete
  3. 也给我来片苏打饼+kaya 吧!嘻嘻~

    ReplyDelete
  4. 我也喜欢panda kaya 配搭面包和饼干!!

    ReplyDelete
  5. ching
    不好意思喔..要你自备白面包~呵呵
    下回等我学会做面包,你就用自备那么惨了
    我就可以一起准备,请你来吃个饱..

    鲸鱼蓝蓝蓝
    这食谱真的很不错
    kaya 也不会很甜腻
    还有淡淡的班兰味

    annann
    我煮得比较久,所以比较浓
    我怕不熟~呵呵
    不过还是很滑一下啦..

    Jasmine
    来来不用客气...多加一杯咖啡给你...呵呵

    meimei
    来来你也给你一起多加一杯咖啡
    Ya 个面包,吹吹水先..瓦咔咔

    ReplyDelete